پروانه

در اوج و حضیض زندگی

پروانه

در اوج و حضیض زندگی

اینجا من از روزمره ها و اتفاقات خاص زندگی ام می نویسم.
مسلّماً نوشته ها حکایت کننده ی دقیق از حقیقتها و واقعیتهای رخ داده، نمی باشند.
پس قضاوت نکنید و به سوء برداشت دچار نشوید.
این، « من » حقیقی من است.
______________
تلنگر و تذکر از سر فهم و شعور و منطق، برای من خیلی ارزشمندتر هست از تعریفات الکی و آبکی که از سر هوا و هوس یا خودشیرینی یا إغفال باشد.
______________
اینجا، یک دختر خام بی تجربه نمی نویسد، بلکه یک زن جا افتاده و سرد و گرم روزگار چشیده، می نویسد.
______________
وبلاگ دیگه من:
hakimeh51.blog.ir

آخرین مطالب

بی دست

سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۴۶ ق.ظ

جمعه دوازده آبان، در یک روز زیبای پاییزی، کنار ساحل، طی یک اتفاق ناگهانی و غیر قابل پیش بینی، وقتی که سرمست و با نشاط در کنار ساحل قدم می زدیم، پابرهنه روی ماسه ها راه می رفتیم، سه تا سنگ در داخل جوی باریکه ای که رو به دریا می رفت، انتظار مرا می کشیدند. سنگ اول پا گذاشتم، سنگ دوم... نفهمیدم که بود که گویی مرا بلند کرد و با مچ دست بر زمین کوبید و من با چنان شدتی داخل آب افتادم که از حال رفتم و دنیا در جلوی چشمان من تیره و تار شد. در آن بیحالی، فقط صدای یک پیرمرد را می شنیدم که با آه و افسوس و دلسوزی فراوان، نصیحت می کرد که چرا؟ چرا؟ چرا؟

در آن حال و اوضاع دلم برای آن پیرمرد سوخت. و من گویی تمام وجودم فرو ریخت. بناچار راهی تهران شدیم و یکروز تمام در اورژانس بیمارستان بقیة الله ماندگار بودیم تا شب فرا رسید و بخش خالی شد و راهی بخش زنان شدم. درست همانجایی که 24 سال قبل، برای زایمان اولین فرزند خود، در آنجا بستری شده بودم.

تداعی خاطرات برای من جالب بود. یاد آن شب به یاد ماندنی که بعد از چهار سال، خداوند امیرحسین را به من داد. شبی که آنجا بستری شده بودم، خوش و خرم به یک یک اتاقها سر می زدم تا ببینم عالم مادری چگونه عالمی است. و فردای آن شب، خودم لذت شیرین مادری را چشیدم و در این وادی بی انتها غرق شدم.

.

۰۲/۰۸/۳۰
پروانه ..

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.